keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Advent calendar door number eleven - the most memorable christmas

Mä olen elämäni aikana ehtinyt viettää viisitoista joulua, ja tämä tuleva joulu on mun kuudestoista. Luukun 11 kunniaksi mä aattelin jakaa teille mun parhaimman/ikimuistoisimman joulun, jonka mä olen viettänyt. Ihan tarkalleen mä en muista mitään joulua, mutta kuitenkin pääkohtia pystyn kaivella pääni uumenista.

Tais olla 3-5 vuotta sitten tapahtunut. Asuttiin vielä kerrostalossa, vain minä, äiti ja mun pikkuveli. Pikkuveljen kanssa nukuttiin samassa huoneessa, joten kun mä jouluaamuna heräsin aikasin, niin oli mun pakko se veliki herättää, että päästäis yhdessä ihailemaan ja kurkkimaan joululahjoja kuusen alla. Hiljaa hiivittiin olohuoneeseen ja yritettiin raotella niitten paketteja kääreitä nähdäksemme mitä me tullaan samaan - kaikki isot lahjathan nyt olivat kiinnostavempia kuin ne pikkuisemmat- Mitään lahjaa me ei kuitenkaan kunnolla aukaistu, koska meillä oli siellä takaraivossa se, että ei saa avata yhtään lahjaa ennen kuin saa luvan. Äitiki heräilee siinä jossain vaiheessa, krhm, me mentiin Tomin kanssa herättämään se :D Availtiin niitä lahjoja ja paketeista löytyi barbeja, ihania korurasioita, hattarakone, lahjakortteja, vaatteita ja sen sellaista mitä me oltiin toivottukin joululahjaksi (oikeastaan hattarakone tuli täysi yllätyksenä iskältä).



Lahjojen avaamisen jälkeen syötiin äidin tekemää riisipuuroa ja valmistauduttiin valmiiksi lähtöä varten isovanhemmille. Siellä me vietettiin milteimpä kaikki joulut viime jouluun asti. Saavuttiin sinne mummille ja papalle jossai viiden kuuden aikoihin ja siellähän odotti aivan hirveät lahjakasat kuusen alla! Varmaan koskaan nähty noi paljon lahjoja yhden kuusen alla. Me ei saatu olla edes siinä takkahuoneessa, missä kuusta pidettiin koska me vinguttiin koko ajan että millon saadaan avata lahjat.. :D Hetken kuluttua sitten saapu kans meidän serkut ja hengailtiin vaan jossain olohuoneessa jouluisia ohjelmia katsellen.
Syötiin ja saunottiin, ja sitten vasta saimme alkaa avata lahjoja. Lapsia siellä oli siis neljä- minä, pikkuveljeni ja kaksi serkkuamme Janika ja Jemina- Rynnättiin sinne kuusen luokse ja kasattiin omat lahjamme omiin nurkkiimme, että voi sitten avata kaikki lahjat samaan aikaan. Oltiin niin haltoissamme niistä niin kauan kunnes ovikello soi. Joku menee avaamaan ja tulee hetken kuluttua suuren kangassäkin kanssa takaisin- lisää lahjoja! Näin myöhemmin mä olen miettiny, että minkäköhän pankin ne on sillo ryöstäny... Availtiin niitäki siinä ja taas ovikello soi ja sieltähän tuli lisää lahjoja! c;


Suklaata, piparia ja  torttuja vedin niin kauan kunnes napa ratkes. Mulla oli koko illan ja yön hirvee huono olo ja mä vielä oksensin jopa yöllä siihen lattialle viereeni, kun kerran lattialla nukuin. Sen jälkeen mulle on jääny toi mieleeni ja olen pitäny herkkujen syönnin rajoituksissani jouluna.
Lahjojen määrä ei ainoastaan säilynyt ihanana muistona mulla, vaan se tunnelma mikä meidän kaikkein välillä oli. Se oli niin rauhallinen, kaikilla oli mukava olla ja jokaisella oli hymy huulilla. Tollaista joulua en enää tulee koskaan saamaan, joten muistoista on hyvä pitää kiinni.

Tätä kirjottaessa kyllä tuli sellainen joulufiilis, että ei jaksaisi tuota kahta viikkoa odotella! :D Minkälainen on teidän ikimuistoisin joulunne? :) Kommentoikaa tuohon alas, mua kiinnostaa c:




2 kommenttia:

  1. Ihana postaus! ja toi fontti on jotenkin tosi ihana myös ::D

    Meillä joulu noudattaa aina samaa kaavaa: aamulla aikainen herätys, katsellaan tvstä jouluohjelmia, syödään jouluateria, jonka jälkeen mennään käymään mumman luona. Sitten tullaan hautausmaan kautta kotiin, syödään riisipuuro ja pipareita :) Sitten jokainen perheenjäsen saa hakea kuusen alta satunnaisesti jonkun lahjan ja antaa sen omistajalleen. Mulla ei siis oo mikään erityinen joulu jäänyt mieleen kun kaikkina vuosina on sama kaava :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :> Hirvee pohtiminen oli, että mikä olis sellanen fontti mikä ois kiva ja näkyis hyvin.. :D
      Joulunne kuullostaa ihanalta c: Tollaine erittäin yksinkertainen, eikä mitenkään pidemmän kaavan mukaan (:

      Poista