sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Father's day

Jippii, hyvää isänpäivää vaan... Tääkään isänpäivä ei ollut mitenkää hääppönen, niinkuin muutamaan vuoteen ole ollutkaan. Viime vuonna mun pikkuveli teki iskälle isänpäiväkortin vaikka ei edes ollut varma tuleeko se näkemään iskää. Noo.. iskä ei soittanut tai ottanut yhteyttä ollenkaan meihin.. Kun mä löysin sen kortin seuraavana päivänä Tomin huoneesta, mä oikeestin itkin. Varmaan te tajuatte, joilla on vanhemmat eronnut ja haluaisitte että isänne ottaisi teihin yhteyttä edes kerran vuodessa. Okei, ei nyt kaikilla ole isä ongelmia vanhempien eron takia. Silloin ku mä sen kortin siis löysin ja itkin, niin mun olis tehny mieli lähettää joku kuva siitä kortista tai lähettää postissa se sille jonkun nokkavankirjeen kanssa. Viime vuonna mä kuitenkin läheti iskälle tekstarina isänpäiväonnittelut. Tänä vuonna? Voi haistattaa pitkät. Mä olen sujut asian kanssa, että faija ei ota yhteyttä meihin joka isänpäivä, mutta mä tiedän että mun pikkuveljeen kuitenkin sattuu se, että omaa isää ei niinkään kiinnosta lapsensa elämä sen suuremmin. Äiti kysy tänää multa, että meinaanko mä tekstaa tai soittaa iskälle ja mä vaan totesin, että enpä usko.
Vaikka faija ei ota meihin yhteyttä, miksi mä en ota siihen yhteyttä? Koska mun mielestä oman vanhemman tulisi huolehtia lapsistaan. Ja mä en halua ottaa iskään yhteyttä, koska mulla ei ensinnäkään riitä pokka siihen ja toisekseen, musta oikeesti tuntuu että sitä ei kiinnosta meidän elämä joten miksi edes yrittäisin saada sitä kiinnostumaan?
Silloin harvoin, kun mä iskää näen, mun tekis mieli itkee silmät pihalle koska mä kuitenkin kaipaan iskää välillä. Mun pitää kuitenkin esittää vahvaa mun pikkuveljen tähden.
Voi ziisus, mikä vuodatuspostaus..! Ei tää niinkään pitkä ole, koska en nyt aattelut että teitä kiinnostaisi kymmenen vuotta taaksepäin tapahtunut elämäni. Mitä mieltä te ootte tästä? Kuuluisiko teidän mielestänne oman vanhemman edes välillä soittaa ja kysyä kuulumisia, tai edes isänpäivänä?

Hanna  tuli meille eilen yöksi ja katottiin vaan HDFIN'istä vampyyrin päiväkirjoja. Tänään herättiin jossain yhden aikoihin ja Hanna lähtiki melkein samantien kotiin. Mä olen pysynyt koko päivän kotona, jos ei lasketa sitä että kävin äidin kanssa hakemassa pizzaa. Tänään mä olen läskeillyt loppuvuoden edestä. Syöny puolikkaan perhepizzan, vetänyt kaurakeksejä, jotain ihme suklaavohveleita, muffinseja ja limpparia katelle moderni perhettä. No mutta ehkä mä syön suruuni?
Mutta hei, toivottavasti teillä muilla oli ihan mahtava isänpäivä! :)



2 kommenttia: