maanantai 6. tammikuuta 2014

It's not a diet, it's a lifestyle

Tämän postauksen omistan kokonaan mun yhdelle uudenvuodenlupaukselle: laihdu tänä vuonna. Tänä vuonna mä en kuitenkaan aijo mennä minkään dieetin mukaan, vaan syön terveellisesti ja liikun enemmän.
Kävin tuossa viime perjantaina vaa'alla ja mun sydän varmaan pysähty hetkeks kun mä näin sen lukeman.. mä olen lihonut melkein kymmenen kiloa kolmessa kuukaudessa.

Ennen vuodenvaihdetta tulostin itselleni listan, mitä ruokia en saa syödä, ja siihen sisältyi kaikki karkit, leivonnaiset, sipsit, pikaruoat, kaikki mitkä sisältää ylimääräisiä ja pahoja rasvoja ja liikaa sokeria.
Toisaalta, mitä vaan voi syödä, kunhan tietää omat rajansa- joten päätin että lopetan ainoastaan pikaruoan syömisen reiluun kahteen kuukauteen. Tokihan se olisi parempi jos en söisi mitään noista kahteen kuukauteen, mutta rehellisesti sanottuna se on vaikeaa jos elimistö huutaa että anna mulle toi yks pulla, ei se mua kuitenkaan tapa. Tavoitteena kuitenkin on se, että herkkujen syöminen vähenisi ajan myötä, joten en siis todellakaan syö joka päivä herkkuja, jotta siedätys kykyni kasvaisi. Tarkoituksena olisi liikkua kuusi kertaa viikossa, käydä lenkillä ja tehdä lihaskuntoa tai vastaavia harjoitteita.
Maaliskuussa viimeistään olisi tarkoitus aloittaa salilla käyminen jonkin aikaa ja siitä eteenpäin en ole miettinyt. Kesällä olisi tarkoitus kyllä jatkaa liikkumista ei lopettaa sitä vaikka onkin loma.



Päätavoitteeni on laihtua vähintään 25 kiloa kesään 2015 mennessä. Nyt kun miettii, niin ei se vaikuta ollenkaan haastavalta, mutta tämän prosessin aikana varmaan tuntuukin mahdottomalta. Mä olen kuitenkin jo niin kauan yrittänyt pudottaa painoa, niin nyt mä haluan pysyviä tuloksiakin.

Osaa sanoa ei roskaruoalle. Vaikka onkin kohteliasta vieraillulla ottaa tarjolla olevia herkkuja, pidä mielessäsi missä se rajasi menee ja pysy siinä. Päätät ottavasi yhden keksin ainoastaan ja pysy siinä. 
Ahmiminen on yksi paheista, varsinkin herkkujen kanssa. Sipsejä on helppo vetää pussillinen, jos töllöttää telkkaria samalla, koska sipsit eivät tuo täydenolon tunnetta aivoihisi. Ota mieluummin pieneen kippoon hieman sipsejä ja pidä rajasi siinä. 

Esimerkiksi mä en käy salilla, koska mä en tykkää siitä. Liikunnan pitäisi olla sellaista, että sulla on innostusta tehdä sitä, koska muuten voi käydä niin että et yritä lähellekään täysillä. Mä kävelen reippaasti, kun lähden lenkille, koska mä pidän siitä. Raikas ilma ja kaikki on vaan se mun juttu.
Sama asia elämäntapamuutoksessa tai dieetissä. Jos sä et pidä siitä, et myöskään halua sitä, joten sä et tule saamaan mitään tuloksia. Myös kaikista terveellisistiä ruoistakaan ei tarvitse pitää, kunhan vaan syö tarpeeksi niitä ruokia mistä itse tykkää. 

Rehellisesti sanottuna mä olen ollut aika laiskalla päällä muutaman päivän. Aloitin varsinaisesti perjantaina 3.1. tämän muutoksen ja olen käynyt vain silloin lenkillä. Muuten mä olen maannut sängyn pohjalla suurimmaksi osaksi. Oikeassa ruokavaliossa olen kuitenkin pysynyt ja syönkin joka päivä paljon hedelmiä ja kasviksia. 


Itselläni pitää motivaatiota yllä instagramissa kaikki fitness-aiheiset käyttäjät, weheartit- kuvat, blogilates ja varsinkin kiloklubi. Siellä voi seurata edistymistään ja pitää kirjaa syömisistään ja liikunnasta. Suosittelen oikein paljon tuota sivustoa kaikille, jotka yrittävät painoa pudottaa.



Tähän loppuun lyhyesti huomasin, että sata lukijaa on tullut täyteen. Suurkiitos kaikille! :) Jotenka tällä viikolla mietiskelen mitä arvon ja yritän tehdä arvonnan mahdollisimman nopeasti (:

4 kommenttia:

  1. Taas nii mahtava postaus! :) antaa itelleenki tosi paljo motivaatioo nää. Ja must on kiva ku kirjotat jostai yhdestä asiasta pitkästi sun postauksissa ja kerrot siitä sun mielipiteen! :D joo en osaa kirjottaa xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei ihanaa lukea tollasta! :) ja juu, kyllä mä ymmärsin asiasi oikein hyvin :D Kiva kun tykkäsit tästä postauksesta :>

      Poista